طراحی گرافیک در مارکتینگ

چگونه باید از یک طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین، در بازاریابی برای برقراری ارتباط و مخابره اطلاعات موفق استفاده کرد.

 

آیا تصور میکنید که طراحی گرافیک در بازاریابی عامل مهمی محسوب نمیشود؟ پس مجدداً به آن بیندیشید. یاد بگیرید که چگونه از یک طراحی گرافیک برای رونق بخشیدن و تحریک استراتژی بازاریابی خود بطور موثر استفاده کنید.

طراحی گرافیک

 

طراحی گرافیک، نقش مهمی در برنامه بازاریابی شما در محدوده‌ای از ارسال پیام گرفته (تبلیغات) تا تجربه کاربر، ایفا میکند. مطالعه کنید تا دریابید چگونه باید از طراحی گرافیک در بازاریابی استفاده کنید. اگر شما به یک تجارت مشغول هستید باید بدانید که طراحی گرافیک در بازاریابی، برای رسیدن به یک فروش موفق، اساسی است. طراحی گرافیک قوی در وبسایت شما که با ابزار فروش صحیحی ترکیب شده باشد کمک خواهد کرد تا تجارت شما در بین اجتماع مردم پایدار و ماندگار بماند. طراحی گرافیک، نوعی ادغام بین دانش و مهارت است که به درخشش برند شما کمک خواهد کرد. برند خود را خاطره انگیز کنید و مشتریان بالقوه را به مشتریانی واقعی تبدیل کنید. راهنمای ما در زیر به شما نشان خواهد داد که چگونه از طراحی گرافیک در بازاریابی برای کمک به رونق پیشرفت تجارت خود استفاده کنید.

 

 

1-از ابزار و منابع صحیح استفاده کنید.

تا مطمئن شوید که تجارت شما با طراحی گرافیک در بازاریابی موفق بوده است، آنگاه از امتیاز منابع در دسترس برای کمک به موفقیت خود استفاده کنید.

شما باید در آنچه انجام میدهید بهترین باشید اما ابن بدان معنی نیست که آماده شوید تا بطور یکجانبه هر جنبه از استراتژی بازاریابی تجارت را در نظر بگیرید که شامل طراحی گرافیک در بازاریابی تجارت باشند. آنچه شما میتوانید انجام دهید، استفاده از برخی ابزار با کیفیت برای کمک به افزایش درک خودتان است تا برای دسترسی به مشتریان خود و تقویت فروش خود بهترین باشید. اینجا لیستی از برخی از بهترین ابزار آنلاین برای راهنمایی شما وجود دارد.

Quick sprout (سایت) : راهنمای کامل برای ایجاد برند شخصی شما.

Forbes (سایت فوربز) : شش مرحله رمزگشایی مخاطبین هدف شما.

Canva color palette generator (مولد پالت رنگ کانوا) : ساده ترین مکان برای تعریف پالتهای رنگ

Canva create designs (طرحهای ایجاد کانوا) : طراحی آنلاین محیط حرفه‌ای

Font squirrel : فونتهای آزاد برای طراحی

Pixabay (وبسایت بین المللی برای اشتراک گذاری عکسها) : ذخیره آزاد تصاویر بصورت آنلاین

Hubspot (وبسایت هاب اسپوت) : بازاریابی آنلاین آزاد با ماشین حساب.

The right team (تیم درست) : علت اینکه من باید آژانس بازاریابی حرفه‌ای را اجاره کنم شرح میدهد.

بطور قطع ابزار زیادی وجود دارند که کمک میکنند شما برند خود را ایجاد کنید و استراتژی بازاریابی خود را تعریف کنید. اما حقیقت این است که هیچ چیزی پیشی نمیگیرد بر تخصصی که طی سالها تجربه بدست آمده باشد. شرکتهایی مثل شرکت تولیدات پیکسل (pixel production) میتوانند به شما کمک کنند تا از طراحی گرافیک برای ایجاد یک برند برای تجارت خود استفاده کنید که بطور صحیح به شما کمک میکند تا موفقیتی را که بدنبال آن هستید بدست آورید.

طراحان حرفه‌ای و شرکتهای بازاریابی آماده‌اند تا به شما کمک کنند تا مستقیماً با مخاطبان خود از طریق طرح ارتباط برقرار کنید و مانع از ایجاد هر نوع خطایی شوید که باعث میشوند مشتریان بالقوه شما نتوانند به مشتریانی واقعی تبدیل شوند.

 

 

2-فن چاپ (تایپوگرافی)

تایپوگرافی تنها اساس و ماهیت ایجاد یک ارتباط واضح نیست، بلکه چیزی بیش از آن است. آن صدای برند شماست. آن مود (حالت)، کاراکتر، تونالیتی (هماهنگی) و هدف تجارت شما را فراخوانی میکند و بر شخصیت کلی شما تاثیر میگذارد. تایپوگرافی باید واضح بوده و با استراتژی بازاریابی شما سازگار باشد. تایپوگرافی میتواند کاملاً بر ویزیتورهای شما نافذ و اثرگذار باشد. اولین چیزی که تایپوگرافی انجام میدهد جذب افراد است و بیان یک احساس کلی درباره محتوایی است که یک کاربر مطالعه میکند. لازمست تا تایپوگرافی از همه کانالها بویژه از نظر ابزار محرک، قوی باشد. لازمست تا اطمینان حاصل کنید که آن با مخاطب شما مرتبط است صرفنظر از اینکه شرایط چگونه باشد و شما باید آنچه را سعی دارید منتقل کنید، ارسال نمایید.

تایپوگرافی

 

 

3- کنتراست

یک طراحی گرافیک موفق، دارای کنتراست است. کنتراست بر آنچه برای شما و مخاطب شما مهم است تاکید میکند. وقتی شما بایستی مقداری کنتراست صحیح بین طرح بصری و فضای سفید جهت یک کیفیت بصری کلی ایجاد کنید، این کنتراست، میتواند وبسایت شما و متریال بازاریابی شما را برای مشتری جالبتر و جذابتر نماید. به اندازه، نوع، مقدار و رنگ کنتراست کردن هنگام طراحی برند خود دقت کنید.

sephora ad

شرکت لوازم آرایشی Sephora Ad از کنتراست در رنگ و تصویرسازی برای هدایت چشم، مخابره یک پیام و تحریک عمل، انجام میدهد. این یک مثال مهم است در مورد اینکه چگونه طراحی گرافیک باید در بازاریابی محصولات شما کارکرد داشته باشد.

 

 

4-نظریه یا تئوری رنگ

نظریه رنگ جنبه دیگر طراحی گرافیک در بازاریابی است که بر مسیر فروش اثر میگذارد. نظریه رنگ تنها یک نظریه صرف نیست. بازاریابی آن برای درک نقشی است که در روانشناسی افراد، ایفا میکند. بطور جزئی تر، نحوه اثرگذاری بر تصمیم گیری مشتری شماست. ممکن است لازم باشد تا رنگهایی که شما برای نمایش برند خود انتخاب میکنید جذاب و خوشایند باشند. اما آیا آنها پاسخ و واکنشی را که شما از مخاطبان خود انتظار دارید برمی‌انگیزند؟ استفاده از نظریه رنگ در بازاریابی روانشناختی، خود به تنهایی یک میدان کارزار است و از آنجا من میتوانم استفاده از اصول طراحی گرافیک چندگانه بکار رفته در بازاریابی مثل لندینگ پیج یا صفحه فرود، تبلیغات، لوگو، هنر و دیگر ابزار بازاریابی برای تجارت شما را پوشش دهم.

تئوری رنگ

 

 

 

5-استفاده از یک رویکرد کمینه گرایی یا مینیمالیست

بعنوان یک قاعده کلی برای بکار بردن طراحی گرافیک در استراتژی بازاریابی تجارت شما. یک رویکرد کمینه گرایی برای موفقیت شما.

ما همگی این ضرب المثل را شنیده‌ایم که میگوید: “کمتر همان بیشتر است”. اما بسیاری از شرکتها قدرت یک رویکرد کمینه گرایی را بر بازاریابی مشتری درک کرده‌اند. تا اندازه‌ای هم در محیط خرده فروشی و هم محیط آنلاین، پارازیت وجود دارد. تقریباً غیرممکن است که این پارازیتها دیده یا شنیده شوند صرفنظر از اینکه چه اندازه محصول یا پیام شما خوب بوده و یا اجباری باشد. گهگاه بهترین حوزه اقدام، بررسی در مورد این نیست که آیا چه اندازه محصول شما بیروح است یا اینکه چه کاراییهایی دارد. جذب افراد اطراف شما کار بسیار دشواری است. پذیرش یک رویکرد کمینه گرایی سبب میشود تا شرکتها سریعتر به مکان و جایگاه خود دست یابند و برند آنها را جذاب میسازد.

مینیمالیست

 

 

6-شناخت یا بازشناسی برند

شما مایلید تا طراحی گرافیک شما با شناخت بیشتر از تجارت شما بتواند شما را از رقبایتان مجزا و ممتاز کند. شناخت و بازشناسی برند، اوج طراحی، بازاریابی پیامکی، کاربردپذیری و خدمات مشتری است. شناخت برند ممکن است با یک لوگو شروع شود و با حفظ یکنواختی پیامهای بازاریابی در همه کانالهای محیط توسعه یابد تا سازگاری و اثربخشی بیشتر ارائه دهد. اما در واقع بازشناسی برند، اوج طراحی، بازاریابی تبلیغاتی، کاربردپذیری و خدمات مشتری است. برندسازی از طریق طراحی گرافیک، چیزی است که ارائه پیامی را ترسیم خواهد کرد که به شما کمک میکند با مشتری ارتباط برقرار کنید. هر اندازه شما در مخابره پیام و ارتباط با مشتری و مخاطب خود موفق باشید آن چیزی است که بازشناسی برند شما را در بهترین شکل ترسیم کرده و نمایش میدهد. Lewis N. Clark مثال مهمی از شرکتی است که بطور موفقی فرایند بازشناسی برند را بصورت یک برند تجاری معروف در سفر و خارج از حیطه کاری تبدیل میکند. هر چیزی از لوگوی آنها تا تصویر زیبا و تبلیغات آنها، از هدف آنها در ارائه بهترین ابزار برای علاقمندان به فعالیتهای خارج از حیطه و در سفر حمایت میکند. مشتریان آنها از ادعایشان حمایت میکنند که میگوید: “این بهترین ابزار برای رسیدن شما به آنجاست”.

این یک امتیاز مهم است. داشتن یک استراتژی برند برای تمرکز بر طراحی گرافیک و بازاریابی پیامکی، شما را از قراردادن ارابه گاری قبل از آماده سازی اسب، حفظ میکند.

شناخت برند

 

 

7-بهینه سازی صفحه فرود موبایل فرندلی ( mobile-friendly )

امروزه طراحی گرافیک فقط هنر آرایش گرافیکها، متنها و فضا نیست بلکه هنر تجربه کاربر است و به معنای طراحی و تکنولوژی موبایل فرندلی میباشد. مطمئن شوید که وب سایت موبایل فرندلی شما به شما کمک میکند تا نتایج تحقیق را بیشتر درجه بندی کنید. اما مهمتر اینکه طراحی گرافیک شما که برای وبسایت بکار میرود مشتریان شما را راهنمایی کرده؛ اقدامات را تحریک نموده و فروش را افزایش و رهبری میکند.

تجارت الکترونیک حوزه‌ای است بطور واضح میتوانیم ببینیم چه اندازه طرح، بطور دقیق در بازاریابی بطور مستقیم برای مشتری بکار میرود. این موارد را بررسی کنید:

ecommerce mockup

1-برنامه حمل و نقل- پاسخگویی یا ریسپانسیو، طرح شفافی ارائه کنید. تا بتواند مشتری را هدایت نماید.

2-بگونه‌ای طراحی کنید تا اقدامی را از سوی مشتری تحریک نمایید – رنگ، متن، طرح = تحویل پیام قابل پیگیری.

3-انگیزشها و CATها را تقویت کنید. – فراخوانی به اقدام را با پیام رسانی آنچه مهم است تقویت کنید.

4-مسیر ترافیکی موثر – اگر شما اطلاع ندارید؛… آنجا که لازم باشد به مشتری دست خواهید یافت.

5-انگیزشها را طراحی و فروش را تقویت کنید. – آیتمهایی را که میدانید مشتریانتان دوست دارند ترویج کنید.

6-تحویل محتوای مفید – ترسیم و تحویل محتوایی که نمیگذارد مشتری شما برگردد و منصرف شود.

7-راهنماهایی ارائه دهید. هر صفحه راهنما باید سبب شود شما اطلاعات مشتری را جمع آوری کنید.

8- اعتماد ایجاد کنید – اجازه دهید مشتریانتان بخاطر خرید آنلاین از شما، احساس رضایت کنند.

 

طرح خود را تست کنید تا ببینید چگونه به ابزار دیگر منتقل میشود آنرا برای مشتریانتان ریسپانسیو سازید از طریق:

  • ویوپورت (نمای قابل نمایش مرورگر)
  • خطای 404 برای کاربران
  • درون شبکه‌ای کردن
  • زمان بارگیری (لود کردن) دقیق
  • عناصر معادل
  • فونت بولد

از آنجا که تلفنهای هوشمند کاربرد آتی دارند این سبب میشود که طرح گرافیکی شما، موبایل فرندلی باشد و شما موفقیت را از حجم ترافیک موبایل مشاهده خواهید کرد.

 

 

8-اولین ادراک

آخرین نکته ما از طراحی گرافیک، بازاریابی است تا اطمینان حاصل شود شما به درک بیشتری دست یافته‌اید.

first impression

مشتریان بالقوه در مورد تجارت شما در عرض چند ثانیه بر حسب طراحی گرافیک، پیام رسانی یا تبلیغات و تجربه شما قضاوت خواهند کرد. آن چیزی که در واقع آنها می‌بینند، نوعی سناریوست که شما به آن دست یافته‌اید. تصاویر قابل مشاهده با کیفیت بالا به تجارت شما اعتبار و سندیت میدهند تا تجارت و فروش خود را افزایش دهید. برای اولین درک، شما باید ذهن مشتریان خود را بخوانید. لازمست تا مشکلات، اولویتها، دغدغه‌ها و موقعیت مالی آنها را بشناسید. تا بتوانید آنها را به سمت خود جذب کنید. در اولین نگاه، طرح خود را سازگار، واضح و دلفریب نمایش دهید. هویت پیوسته‌ای ایجاد کنید تا پایداری و ماندگاری خود را در بین رقبا از دست ندهید. این به استراتژی بازاریابی شما و موفقیت تجارت شما کمک میکند.

 

اینجا چند آمار جالب وجود دارد که به ما نشان میدهد چه اندازه اولین درک و تصور شما مهم است :

1) 15 دقیقه وقت بگذارید تا محتوا را مصرف کنید. دو سوم افراد، معمولاًطرحهای زیبا را بیش از طرحهای درناک و رنج آور مطالعه میکنند (منبع: Adobe )

2) 39 % افراد روی یک وبسایت جالب متوقف میشوند بشرطیکه زمان بارگیری طرحها یا متنها طولانی نباشد (منبع: adobe).

3) 51% افراد فکر میکنند که اطلاعات تماس سراسری مهمترین عنصری است که از بسیاری از وبسایتهای شرکت از دست میرود (منبع:komarketing ).

4) 38% افراد روی یک وبسایت جالب متوقف میشوند اگر محتوا / تنظیم جذاب نباشد (منبع: adobe ).

 

 

طراحی گرافیک را در بازاریابی امروز بکار برید :

یک طراحی گرافیک قوی میتواند مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کند، نوعی برندسازی برای تجارت شما ایجاد کند، پیام شما را به مخاطب منتقل کند. فرایند طراحی گرافیک مثل صفحه بازاریابی شما در حوزه استراتژی است. تجارت شما باید متمرکز بر اهدافی باشید که آنها باور دارند و افرادی که بکار گرفته میبرند قبل از اینکه هر تصمیمی در مورد طرح بگیرید. من امیدوارم که این طراحی گرافیک و ابزار بازاریابی به شما کمک کنند تا بازشناسی برند خود را ایجاد کنید اما شما گهگاه ممکن است دریابید که یک رویکرد DIY به اندازه یک جلسه نشست با یک شرکت حرفه‌ای سودمند نیست که به طراحی و استراتژی بازاریابی اختصاص می‌یابد. اگر شما سوالی داشتید میتوانید با من در Pixel Production در تماس باشید.

 

منبع مطلب : graphic design in marketing ترجمه شده توسط روشا

دیدگاهتان را بنویسید