انواع تبلیغات

انواع تبلیغات

انواع تبلیغات – به بیان ساده، به انواع راه ها و روش هایی که شما برای معرفی کالا، خدمات و فعالیت های خود استفاده می نمایید، تبلیغات گفته می شود. حال هر چقدر انواع تبلیغات مورد استفاده توسط شما جذاب تر باشد، مخاطبان بیشتری شانس آشنا شدن با محصولات شما را خواهند داشت. ما در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که تمام رسانه هایی که وجود دارند، مخاطبان خاص خود را دارند که بازار هدف شما هم ممکن است در میان مخاطبان آنها وجود داشته باشند.

پس هیچ مدل از تبلیغات را دست کم نگیرید، این طرز تفکر که مخاطبان شما همگی طرفدار تبلیغات فیزیکی و سنتی هستند، یا اینکه مخاطبان شما صد در صد در دنیای مجازی و دیجیتالی حضور دارند کاملا اشتباه است.

در اینجا 10 نوع از تبلیغاتی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند را برایتان شرح می دهیم.

 

1. تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی تلفیق تبلیغاتی دیجیتالی و تبلیغات روزنامه ها و مجله هاست. در واقع تبلیغات دیجیتال، نسخه به روز شده ی تبلیغات روزنامه ها و مجلات است. به این صورت که شما فضاهای تبلیغاتی وب سایت های پر بازدید که مورد توجه مخاطبان آن وب سایت است را خریداری نموده و تبلیغات متنی خودتان را در آن بخش ها قرار می دهید. که در واقع این کار دقیقا شبیه به تبلیغات رسانه ای چاپی سنتی است.

تفاوت عمده تبلیغات نمایشی و تبلیغات در مجلات و ماهنامه ها و روزنامه ها، استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو برای دستیابی به مخاطبان هدف شما در هنگام جستجوی کاربران است. این نوع تبلیغات به طور معمول جزو تبلیغات Pay Per Click ( پرداخت به ازای هر کلیک ) است، یعنی شما برای کلمات کلیدی پر طرف در کسب و کار خودتان، هزینه ای به موتورهای جستجو ( مثلا گوگل ) پرداخت می کنید تا در صدر نتایج این جستجوگر باشید.

 

2. تبلیغات شبکه های اجتماعی

پینترست، اینستاگرام، فیس بوک و تقریبا تمام رسانه های اجتماعی خارجی، تبلیغات نسبتا ارزان قیمت با بازدهی فوق العاده ارائه می دهند. تبلیغات در رسانه های اجتماعی، نوعی تبلیغ هدفمند است که تمرکز آن بر روی رسیدن مخاطبان مورد نظر شما به تبلیغات شماست. این تبلیغات به نوعی تبلیغات ارگانیک هستند که با آنالیزهای قدرتمندی که توسط شبکه های اجتماعی صورت می گیرد، می تواند تبلیغات شما را به کسانی نمایش دهد که مستقیما به کسب و کار شما نیاز دارند.

 

3. روزنامه ها و مجلات

این نوع از تبلیغات، همانطور که می دانید جزو تبلیغات سنتی و قدیمی دسته بندی می شوند. البته ناگفته نماند که ترکیب این نوع تبلیغات بین رسانه های چاپی محلی، استانی و کشوری، یک استراتژی عالی برای بازاریابی است. هنوز هم تعداد زیادی از مردم صبح ها اقدام به خرید روزنامه ها می کنند یا دوست دارند یک نسخه فیزیکی از مجله را در اختیار داشته باشند.

ما هم برای اینکه بتوانیم همه ی مخاطبان ( مخاطبان سنتی و مخاطبان دیجیتالی ) را همزمان داشته باشیم، باید از این نوع تبلیغات هم استفاده کنیم. همچنین اکثر رسانه های چاپی و سنتی، در حال حاضر در دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی هم حضور دارند و شما می توانید تبلیغاتتان را هم به بخش دیجیتالی آنها بدهید و هم در نسخه های چاپی آنها حضور داشته باشید.

 

4. تبلیغات فضای باز

تبلیغاتی که در فضاهای بیرونی قرار می گیرند، باعث می شوند که در طول زمان حضور مردم در کوچه ها و خیابان ها، مدام نام و فعالیت شما در ذهن ایشان مرور شود و در ذهنشان ماندگار شوید. تبلیغاتی که در بیلبوردهای اتوبان ها و خیابان های سطح شهر قرار دارند، تبلیغاتی که بر روی بدنه های اتوبوس و BRT ها هستند، تبلیغاتی که بر روی شیشه های عقب تاکسی ها نصب می شوند و سایر تبلیغات از این دست، به طور روزانه بارها توسط افراد در روز مرور می شود.

هر چقدر هم که شما تبلیغات قدرتمندی در فضای مجازی یا تبلیغات سنتی داشته باشید، هیچوقت نمی توانید ارزش و اهمیت تبلیغات در فضای باز را منکر شوید.

 

5. تبلیغات پادکست و رادیو

تبلیغات کلامی از ماندگار ترین و جذاب ترین انواع تبلیغات هستند. هرچیزی که توسط گوش به مخاطب رسانده شود، احتمال توجه و ماندگاری آن افزایش می یابد. اینکه بتوانید تبلیغات خودتان را در قالب پادکست های آموزشی و خاص بگنجانید یا در بین برنامه های پر مخاطب رادیویی به سمع مخاطبانتان برسانید، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

 

6. ارسال پیام مستقیم برای مخاطبان

اینکه بتوانید مخاطبان خودتان را به خوبی شناسایی کنید و راهی برای ارتباط مستقیم با آنها پیدا کنید، تاثیر بسزایی در افزایش فروشتان خواهد داشت. اینکه پس از مشخص شدن بازار هدفتان، اقدام به ارسال تبلیغات فیزیکی خود به همراه چند پیشنهاد و آفر فریبنده کنید.

نتیجه ی فوق العاده ای خواهد داشت و در نهایت با بازخوردی که از طرف مشتریان خود دریافت می کنید، می توانید اقدام به ارزیابی دقیق محتوا و نوع تبلیغاتتان کنید و در صورتی که ایراد و اشکالی در آن دیدید، دفعه ی بعد که قصد ارسال تبلیغاتتان را داشتید، آنها را اصلاح کنید.

 

7. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی خاص، این روزها برای تمامی افرادی که در جامعه مجازی دیجیتالی حضور دارند، جالب است. یک فیلم کوتاه از محصولات، فعالیت ها و معرفی مجموعه خود درست کنید و آن را در وب سایت و رسانه های اجتماعی خود قرار دهید.

حتی برای دریافت بازخورد بالاتر، می توانید با هزینه ی معقولی، آنها را در Hulu یا یوتوب قرار دهید. این ویدیوها بهتر است توسط آژانس های تبلیغاتی و بصورت تخصصی تولید شوند، ولی در ابتدای کار می توانید از تیم خود کمک بگیرید، یا حتی اگر به تنهایی کسب و کارتان را اداره می کنید، به تنهایی این کار را انجام دهید. نباید هیچ محدودیتی برای خود قائل باشید.

 

8. تبلیغات نامحسوس یا Product Placement

احتمالا برایتان پیش آمده که زمانی که در حال مشاهده یک فیلم، سریال یا برنامه ی تلویزیونی هستید، برند نوشابه ای که مقابل بازیگران آن است یا چیپسی که کودکان در آن فیلم مشغول خوردنشان هستند، توجهتان را جلب کند. این نوع از تبلیغات، همان تبلیغات نامحسوس یا “قرار دادن محصول” هستند.

نیازی نیست در ابتدای کار به قرار دادن محصولات یا کالای خود دست به دامن تهیه کنندگان فیلم و سریال ها شوید. می توانید بسیار کوچکتر شروع کنید، مثلا با اینفلوئنسرهای اینستاگرام صحبت کنید یا همینطور با افرادی که در Youtube اقدام به ساخت ویدیوهای کوتاه می کنند.

 

9. بازاریابی رویدادی

اینکه یک مجموعه ی مورد توجه، مانند یک تیم ورزشی، لباس هایی با تبلیغ شما را به تن کنند، یا به عنوان اسپانسر یک رویداد خیریه فعالیت کنید، بخش زیادی از مردم نام برند شما را میشنوند و ممکن است ترغیب شوند در مورد آن بیشتر بدانند. شرکت های بسیار زیادی این نوع از تبلیغات را با جدیت دنبال می کنند.

 

10. ایمیل مارکتینگ ( بازاریابی ایمیلی )

ایمیل مارکتینگ، موثرترین و مهمترین نوع تبلیغات در سال 2020 شناخته شده است. اینکه بتوانید تبلیغات خودتان را برای عده ی زیادی از مشتری ها یا مخاطبانی که به کسب و کار شما نیاز دارند ارسال کنید، بازده بسیار خوبی خواهد داشت.

البته بهترین روش برای ایمیل مارکتینگ این است که شما در وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود اقدام به دریافت ایمیل های کاربرانتان کنید ( در قالب سیستم عضویت، یا سیستم خبرنامه ) تا بتوانید ایمیل های تبلیغاتی تان را مستقیم به بازار هدف خود ارسال کنید.

 

خلاصه ای برای سایر تبلیغات

1- تبلیغات درون مجموعه ای : مانند تابلوی سر درب ( مغازه، دفتر، شرکت یا موسسه )، تابلوهای جذاب برای معرفی ویژگی ها و مزایای محصولات.

 

2- تبلیغات آنلاین :
• شامل وب سایت با سئو قوی گوگل ( برای بالا آمدن در لیست جستجوها ) و رتبه الکسای قدرتمند ( برای برندینگ نام شرکت یا مجموعه )

• اینستاگرام پر محتوا با فالوئر بالا، که از نظر روانی مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و حس اعتماد را به ایشان القا کند. که از مرکزی معتبر، با سابقه و محبوب بین کاربران اینترنتی خرید خود را انجام می دهد.

• کانال تلگرام برای معرفی محصولات و کالاها، اطلاع رسانی زمان های تخفیف، اطلاع رسانی ساعت های کاری مجموعه و زمان های تعطیلی و … . که برای کاربرانی که از تلفن های همراه استفاده می کنند بهترین گزینه می باشد .

• تبلیغات وب سایتی یعنی به این صورت که شما تبلیغ کار خود را در وب سایت های همکار و یا وب سایت هایی که مختص آگهی دادن با زیر مجموعه کاری مرتبط خود قرار دهید .

 

3- تبلیغات محیطی :
• چاپ و پخش تراکت و بروشور برای معرفی کامل سابقه کاری مجموعه، معرفی فعالیت ها، معرفی نمونه کارها و همچنین مشتریان برتری که تا به حال با ایشان کار کرده اید .

• چاپ کاتالوگ و معرفی کاملتر محصولات، فعالیت ها و خدمات برای مشتریان بزرگتر و خاص تر.

• چاپ ساک دستی برای ارائه محصولات و خدمات به مشتری برای یادآوری طولانی مدت.

 

4- هدایای تبلیغاتی : چاپ اختصاصی لوگو و تبلیغات بر روی انواع هدایای تبلیغاتی مانند دفترچه یادداشت، لیوان و ماگ، جا کارتی، تقویم و سررسید، دفتر تلفن، فلش مموری، خودکار، کلاه، لباس و …، و ارائه به مشتری های دائم و خاص.

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید