تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

چاپ دیجیتال و چاپ افست

چاپ دیجیتال در مقابل چاپ آفست: انتخاب تکنیک مناسب و درست

اگر در بازار بروشورها، کارت‌های تجاری، پوسترها یا دیگر موارد بازاریابی کار می‌کنید، از قبل می‌دانستید که نیاز به طراحی درست، شمای رنگی، کپی و طرح دارید. با این حال، حتی بعد از این که تمام این موارد را چک کنید، یک تصمیم مهم دیگر است که باید اتخاذ کنید: انتخاب بین چاپ آفست و دیجیتال.

در این پست، ما تفاوت‌های بین دو تکنیک چاپ را توضیح می‌دهیم و نشان دمی‌دهیم که مزایا و معایب هرکدام چه است. ما همچنین لیستی از عوامل را نشان می‌دهیم که باید در زمان انتخاب بهترین فرایند برای پروژه شما، باید در نظر گرفته شوند. و طبیعتا، ما مثال‌ هایی نیز می‌آوریم تا بتوانیم به شما در عمل هر دو نوع چاپ را نشان دهیم.

 

چاپ آفست: رفتن به مدرسه قدیمی

گرافیک با رنگهای متنوع

این بخش‌های سیاه و سفید متن و گرافیک‌های رنگی از حوزه چاپ آفست کلاسیک هستند. با چاپ آفست Dribble که به آن چاپ سنگی نیز گفته می‌شود، معمول‌ترین نوع چاپ برای کارهای تبلیغاتی با حجم بالا است. آیا تا به حال ویدئوهای روزنامه‌ها را دیده‌اید که روی لوله‌های بزرگ اجرا می‌شوند؟ این همان چاپ آفست است.

 

این نوع به این شکل کار می‌کند: اول، چاپر طراحی را روی صفحه‌های فلزی می‌سوزاند، هر صفحه برای هر رنگ. معمولا، چهار رنگ استفاده می‌شوند ( یشمی، قرمز، زرد و سیاه (کلید)، مخفف آن CMYK است )، اما چاپ آفست اجازه استفاده از رنگ‌های معمول جوهری را نیز می‌دهد ( رنگ‌های Pantone ).

دوم، طراحی از روی صفحه‌ها به لوله‌های پلاستیکی منتقل می‌شوند. رنگ‌های مختلف جوهری روی پلاستیک پخش شده و سپس کاغذ بین آنها قرار می‌گیرد. کاغذ از بین همه لوله‌ها می‌گذرد، رنگ‌ها را لایه‌لایه می‌گیرد و در نهایت تصویر به دست می‌آید.

 

مزایای چاپ آفست

• کیفیت بهتر تصویر به دست می‌آید. چاپ آفست یک نوع چاپ تمیز و متمایز است و تصاویر آن بدون نقطه یا خط هستند.

• صحت بهتر رنگ که هم به صحت و درستی رنگ‌های به دست آمده گفته می‌شود و هم به توازن آنها در طراحی برمی‌گردد. چون چاپ آفست می‌تواند رنگ‌های جوهری معمول را برای هر کار ترکیب کند، طبیعتا رنگ‌های درست‌تری ایجاد می‌کند.

• روی هر نوع از فلز کارهای خوبی به طور مساوی روی هر کدام انجام شده است.

• برای کارهای با حجم بالا، بیش از هزینه و پول سرمایه‌گذاری شده کار موردنظر را به دست می‌آورید. انجام کار آفست در ابتدا هزینه بالایی دارد. شما باید پول زیادی برای ایجاد صفحات سرمایه‌گذاری کنید که کاری زمان‌بر است. با این حال، وقتی این سرمایه‌گذاری را انجام دادید، همه مواد لازم برای انجام کار، آماده هستند وبه همین دلیل است که کارهای بزرگ آفست کمتر از چاپ دیجیتال هزینه دارند، یعنی هرچقدر کار بزرگ باشد فرقی ندارد و هزینه یکسان است.

 

معایب چاپ آفست

• هزینه بالا برای کارهای با حجم کم

• میز زمانی طولانی‌تر به علت نیاز به ساخت صفحات

• بدترین شکست‌ها در زمان رخ دادن خطا. اگر شما نتوانید یکی از چاپ‌ها روی صفحات را انجام دهید، یک دسته از صفحات خراب می‌شوند و درست کردن آن سخت بوده و همه فرایند دوباره از اول شروع می‌شود.

پوستر اورجینال

 
چاپ دیجیتال چاپ افست
چاپ دیجیتال چاپ افست

 

 

چاپ دیجیتال: یک کودک جدید در شهر

وقتی چاپ دیجیتال وارد صحنه شد، مشخص شد که چه میزان کار چاپ آفست در حال انجام بوده و چه گام‌های مکانیکی این تکنیک نیاز دارد، جواب بسیاری به این تکنیک، “نه ” بود. این تکنیک همه صفحات و بسترهای پلاستیکی را رد کرد و طراحی را مستقیما روی سطح چاپ قرار داد، که این کار یا با جوهر مایع انجام می‌شود یا تونر پودری .

آیا از inkjet یا laserjet در کامپیوتر خود در خانه استفاده کرده‌اید؟ این چاپر دیجیتال است. شرکت‌های بزرگ چاپ یکی از اینها را در ابعاد بزرگتر، سریع‌تر و گران‌تر دارند اما عملکرد و مفهوم آن با همین موارد کوچک خانگی یکسان است.

 

مزایای چاپ دیجیتال

• زمان برگشت سریع‌تر

• هر چاپ مشابه است. احتمال ریسک کمتری برای به دست آوردن تغییرات و تنوع‌های عجیب به علت عدم توازن در آب و جوهر وجود دارد.

• برای کارهای با حجم کم، ارزان‌تر است. قیمت هر واحد برای چاپ آفست کمتر می‌شود، پس بعضی نقاط، از نظر انتخاب بین این دو، بحرانی هستند.

• تغییر اطلاعات درون یک کار چاپ تنها ساده است. برای مثال، شما پست کارت‌های تبلیغ یک کنسرت را چاپ کرده‌اید. شما می‌توانید تاریخ‌ها و محل‌های یک بخش از دسته کارت‌های چاپ شده را تغییر دهید تا دو مجموعه کارت برای دو نمایش داشته باشید.

 

معایب چاپ دیجیتال

• گزینه‌های کمتر در موادی که می‌توانید روی آنها چاپ کنید

• صحت کمتر رنگ‌ها با چاپ دیجیتال چون کارهای دیجیتالی از جوهرهای استاندارد استفاده می‌کنند که نمی‌توانند دقیقا منطبق با همه رنگ‌ها باشند. کارهای افست خصوصا از جوهرهای ترکیبی استفاده می‌کنند که همیشه انطباق بهتری دارند. دیجیتال همیشه در حال بهبود است و به جوهرهای ترکیبی نزدیک‌تر می‌شود اما این جوهرها هنوز به خوبی با ترکیب‌های معمول در انطباق نیستند.

• هزینه بالاتر برای کارهای با حجم بالا

• کیفیت، تیزی و موج کمتر تصویر

 

تصمی نهایی : چگونه بین چاپ آفست و دیجیتال انتخاب کنیم؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که از کدام نوع چاپ برای پروژه بعدی خود استفاده کنید، این لیست را برای تمرکز بر یک تصمیم درست مطالعه کنید:

حجم: حجم پروژه شما چقدر است؟

اگر پروژه شما آنقدر بزرگ باشد که هزینه اول تا آخر آن زیاد بوده و بیش از 500 تکه داشته باشد، چاپ آفست برای شما بهتر است. در این صورت شما چاپی خواهید داشت که هزینه کمتری با حجم بالاتر دارد.

زمان: عجله دارید؟

دیجیتال دراین مورد امتیاز دارد. چاپ آفست نمی‌تواند درد زمان کم انجام شود.

مواد: می‌خواهید روی چه چیزی چاپ کنید؟

آیا می‌خواهید کارت‌های تجاری روی فلز یا پلاستیک چاپ کنید؟ یا یک کار بازاریابی نامعمول و خاص روی سطوح دیگر مدنظر دارید؟ گزینه‌های دیجیتال از همیشه انعطاف‌پذیرتر شده‌اند اما چاپ آفست هنوز جلوتر است.

کارت ویزیت عمودی

یک کارت تجاری شیک چاپ شده در رنگ‌های معمول روی یک پلاستیک تمیز؟ قطعا کار چاپ آفست است. کارت تجاری متعلق به طراحی‌های sasha برای Ultimate Hoops است.

رنگ: چه میزان، چه نوع و چقدر درست؟

آیا این کار نیاز به رنگ دارد؟ اگر سیاه و سفید است یا فقط یک یا دو رنگ دارد (و حجم کار به اندازه کافی بالا است)، چاپ آفست ممکن است انتخاب مناسبی باشد. اگر نیاز به چاپ چهاررنگ پایه دارید، دیجیتال ممکن است بهترین باشد و از نظر هزینه به صرفه باشد.

پنتون رنگ CMYK

این مقایسه نشان می‌دهد که شما چگونه رنگ‌های دیجیتال را با توازن جوهرهای CMYK در سیستم انطباق Pantone ایجاد می‌کنید. با کتابچه چاپ، اگر رنگ کامل لازم باشد (برای مثال، اگر شمانیاز به استفاده از سیستم انطباق Pantone داشته باشید)، از چاپ آفست استفاده کنید. فرایند آفست از جوهر Pantone برای انطباق کامل استفاده می‌کند، درحالیکه دیجیتال فقط به شما بهترین ترکیب ممکن از رنگ را می‌دهد.

کار معمول : آیا شما به کار خاص و منحصربفردی نیاز دارید؟

به کار خاصی نیاز دارید؟ شکی نیست که چاپ دیجیتال راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه برای سفارشی‌سازی پروژه شما است.

نمونه : آیا نیاز دارید که ابتدا یک نمونه را ببینید؟

اگر نیاز دارید که اول نمونه چاپ شده را قبل از سفارش ببینید، دیجیتال بهتر است. برای دیدن رنگ یک پروژه آفست، نیاز دارید که سخت‌ترین بخش‌های پروژه (صفحات و جوهر) را اجرا کنید، که بسیار گران است.

نوع : چه چیزی چاپ می‌کنید؟

کارت‌های تجاری، یادداشت‌های تشکر، کارت‌ها یا دعوت‌نامه‌ها

سیاه و سفید یا فقط یک یا دو رنگ؟ اگر بله، و بیش از 500 تا نیاز دارید، آفست را انتخاب کنید.

 

 
کارت ویزیت کارت ویزیت سیاه و سفید
یک کارت تجاری تخصصی و ساده با تنها یک رنگ و متن سیاه با چاپ آفست عالی است. اما دوباره، اگر حجم سفارش شما به اندازه کافی زیاد باشد. کارت تجاری توسط HUGO MAJA برای HTBASE است. کارت تجاری شیک سیاه و سفید با چاپ افست عالی است، اگر حجم سفارش شما باعث شود که این نوع مقرون به صرفه شود، کارت تجاری متعلق به MirelaS برای Michael Teo است.

 

اگر بله، اما فقط نیاز به تعداد کمی دارید، دیجیتال را انتخاب کنید. اگر نیاز به رنگ کامل دارید باز هم این گزینه خوب است. دیجیتال بهترین گزینه است.

طراحی تمام رنگ کارت تمام رنگ
این کارت بازی تمام رنگ با بهترین طراحی یک گزینه خوب دیجیتال است. این کار متعلق به Odius برای پوکر است. اگر می‌خواهید یک سری از کارت‌های رنگی مثل یادداشت‌های تشکر داشته باشید، دیجیتال بهترین گزینه است. این کارت تشکر متعلق به margot.savin است.

 

اگر شما نیاز خاص به انطباق دقیق با رنگ Pantone دارید، آفست را انتخاب کنید.

بیزنس کارت

این کارت تجاری از رنگ Pantone استفاده می‌کند که در این حالت آفست بهترین گزینه است. کارت تجاری و لوگو متعلق به Karina R برای Tararuaاست.

 

پوسترها یا جلد کتاب؟

اگر چنین چیزی می‌خواهید، نیاز به کیفیت بالاتر چاپ دارید تا تصاویر کتاب کاملا واقعی باشند. در این صورت آفست بهترین گزینه است.

 

طراحی بسته بندی طراحی جلد کتاب
این بسته‌های زیبا رنگ‌های درخشان، گرافیک عالی و ظاهری تمیز، متن برجسته دارند که در بخش چاپ آفست قرار دارد که با dribble انجام شده است. جلد این کتاب شبیه به یک تکه از گوشت قرمز در یک تکه درخشان و شفاف پلاستیک است و رنگ دقیق آن و جزئیات نیز مهم هستند، این کار شبیه به یک کار برای چاپ آفست است. جلد کتاب کاری از nevergohungry است.
جلد کتاب پترن و تکسچر
این جلد کتاب خاص – سن دایره‌های رنگی درخشان متضاد با فضای سیاه جوهری دارد و نورستارگان را نشان داده و در این حالت، چاپ آفست ایده‌‌آل است. جلد کتاب کاری از ERosner است. این جلد کتاب از سایه‌های رنگ‌ها و جزئیات الگوها و بافت‌ها برای ایجاد یک حس استفاده کرده است که یک کار دیگر از چاپ آفست است. جلد کتاب مربوط به LIywellyn است.

 

 

روزنامه‌های با حجم بالا یا روزنامه‌ها؟

چاپ آفست بهترین گزینه است.

چاپ روزنامه

کار با حجم بالا که نیاز دقت بالا دارد مثل روزنامه‌ها یا تعداد زیادی روزنامه که چاپ آفست برای آن ایده‌آل است که این کار از طریق Pixabay انجام می‌شود.

 

حرف آخر

با این که ترجیحات و علاقه شخصی نقش مهمی بازی می‌کند، تفاوت‌های بین چاپ آفست و دیجیتال به شما اجازه اتخاذ تصمیمات هوشمند در زمان انتخاب بهترین روش برای پروژه می‌دهد. مثل هرچیز دیگری، کار با یک طراح ب شما دیدگاه‌های بیشتری می‌دهد، پس اگر هنوز درباره پروژه خود مطمئن نیستید، برای مشورت با یک متخصص شک نکنید.

 

لینک منبع :  Digital vs. offset printing: choosing the right technique   ترجمه شده توسط چاپ روشا

One Response

دیدگاهتان را بنویسید