7 نکته مهمی که باید در طراحی کارت ویزیت رعایت کنیم

7 نکته مهمی که باید در طراحی کارت ویزیت رعایت کنیم

در طراحی کارت ویزیت نکات مهمی وجود دارند که رعایت نکردن آنها ممکن است باعث ایجاد ضرر برای کسب و کار ما شود. از آنجایی که فرآیند طراحی و چاپ کارت ویزیت بحثی فنی و تخصصی است، پس دانستن این نکات می تواند فرآیند طراحی و چاپ کارت ویزیت شما را بهتر و با کیفیت تر جلو ببرد. هستند افرادی که پس از مشاهده کارت ویزیت هایشان فهمیده اند که کارت های آنها کیفیت لازم برای جذب مشتری را نداشته است و یا مجبور به دور ریخت تمامی آنها شده اند. دلیل این اتفاقات نیز رعایت نکردن همین نکات ساده ولی واجب است.

 

سفارش طراحی کارت ویزیت به شرکت های معتبر

شاید مهم ترین دلیل برای اینکه یک کارت ویزیت به صورت حرفه ای طراحی شود، سپردن آن به افراد یا شرکت های معتبری است که تا کنون ، نمونه های زیادی را به صورت موفق طراحی کرده اند.

طراحان بسیاری وجود دارند که می توانید سفارش کارت ویزیت خود را به آنها بسپارید. اما یکی از بهترین شرکت هایی که در زمینه طراحی کارت ویزیت فعالیت می کند، پارماتیک می باشد. معمولا از طراحی کارت ویزیت پارماتیک ، به عنوان طراحی های بسیار حرفه ای یاد می شود. شما نیز برای طراحی کارت ویزیت خود باید آن را به مانند کارت های زیر که توسط شرکت پارماتیک طراحی شده است، طراحی کنید.

طراحی کارت ویزیت پارماتیک | آژانس برندینگ پارماتیک

البته برخی از فریلنسرها نیز وجود دارند که سفارش طراحی کارت ویزیت حرفه ای گرفته و از عهده ی آن به خوبی بر می آیند. چیزی که در این قسمت بسیار مهم می باشد، این است که کارت شما بر اساس اصول رنگ شناسی، زیبایی شناسی و روانشناسی مخاطب طراحی شده باشد.

همچنین برای چاپ کارت ویزیت به صورت حرفه ای نیز می توانید از خدمات ما استفاده نمایید.

 

انتخاب فریلنسر مناسب برای طراحی کارت ویزیت

علاوه بر شرکت هایی نظیر آژانس برندینگ پارماتیک شما با جستجو میان فریلنسر ها هم می توانید افراد متخصص در زمینه طراحی کارت ویزیت را پیدا کنید. فریلنسر به افراد متخصصی گفته می شود که به صورت انفرادی و بدون وابستگی به شخص یا سازمانی در حال فعالیت است. میان فریلنسر ها افراد متخصص و سطح بالایی وجود دارند. اما متاسفانه با افزایش تعداد فریلنسر های کم تجربه و یا فریلنس نماها، تشخیص فریلنسر های واقعی و حرفه ای کمی سخت تر شده است.

از طرفی نیز هیچگاه یک فریلنسر نمی تواند تعهد و اعتبار یک شرکت حرفه ای طراحی را یدک بکشد. گفتن این نکته هم مهم است که انتخاب فریلنسر می تواند هزینه کمتری را برای طراحی کارت ویزیت برای شما به همراه داشته باشد. البته به شرط اینکه فریلنسر انتخاب شده حرفه ای باشد.

شرکت طراحی کارت ویزیت پارماتیک | تیم طراحی کارت ویزیت

 

انتخاب اندازه مناسب برای طراحی

هنگام باز کردن پروژه در نرم افزاری که کار می کنید ابتدایی ترین کار انتخاب سایز محیط طراحی و یا سند است. حال چه اندازه ای برای طراحی کارت ویزیت مناسب است؟

این بستگی به نوع کارت ویزیت و دستگاه های شرکت چاپی که با آن همکاری می کنید دارد. پس نتیجه می گیریم که بهترین کا ابتدا خواندن فایل راهنمای شرکت چاپی است. اما معمولا از اندازه 4.8*8.5 سانتی متر برای کارت های ویزیت گلاسه، کتان آلمان، برخی از لمینت ها دورگرد و مخملی استفاده می شود. انواع دیگر کارت ویزیت نیز با سایز 6*9 سانتی متر طراحی می شوند که معمول ترین ادازه برای طراحی کارت ویزیت است. برای کارت ویزیت برش مربعی نیز اغلب از سایز 5.5*5.5 سانتی متر  البته برای کارت ویزیت لمینت برجسته مربعی از سایز 6*5.7 باید استفاده می شود.

طراحان متخصصی که در این زمینه کار می کنند اغلب با استاندارد چاپخانه ها آشنایی دارند و بهترین سایز را می توانند برای کیفت چاپ و طراحی بهتر انتخاب می کنند. اما اگر خودتان قصد انجام چنین کاری را دارید بهتر است با دفتر خدمات چاپ روشا تماس بگیرید.

 

در نظر گرفتن فضای امن

خطا در هنگام برش کارت ها اتفاقی اجتناپ ناپذیر در روند چاپ کارت ویزیت است. به عنوان مثال ممکن است از هر سمت کارت ویزیت حجمی به عرض 0 تا 3 میلیمتر به اشتباه برش داده شود. به همین دلیل فضای مفید کارت ویزیت کمتر از اندازه واقعی سند شماست. برای حل این مشکل برای کارت ویزیت با سایز 4.8*8.5 باید 3 میلیمتر از هر سمت را به عنوان حاشیه امن در نظر بگیرید.

برای کارت ویزیت 6*9 با توجه به اینکه نسبت به نوع قبلی سایز بیشتری دارد پس باید فضای بیشتری که 5 میلیمتر باشد را از هر طرف در نظر گرفت. یعنی علیرغم اینکه اندازه سنده شما 6*9 سانتیمتر است، اما شما فضای مفید 5*8 سانتی متری را در اختیار خواهید داشت.

بر اساس این خطای برش نیز هرگز طراحی کارت ویزیت متقارن توصیه نمی شود.

راهنمای انتخاب سایت کارت ویزیت | خدمات چاپ روشا | راهنمای اندازه کارت ویزیت

 

انتخاب رنگ با توجه به محدودیت ها

اگر مقاله روش های چاپ کارت ویزیت را مطالعه کرده باشید، می فهمید که برای بعضی از کارت ویزیت ها از هر رنگی نمی توان استفاده کرد. به عنوان مثال از زمینه های یک دست مشکی و تمپلات نباید برای کارت ویزیت های کتان، چرمی و یا سوسماری یا به صورتی کلی در کارت ویزیت های بافت دار استفاده کرد. البته استفاده از زمینه های تیره برای کارت ویزیت لمینت برجسته نیز توصیه نمی شود. چون پس از اینکه روی این کارت ها برش می خورد، کناره های کارت ویزیت لبه پیدا میکنید. به همین دلیل ممکن است ناحیه سفید ایجاد شده در دور کارت به چشم بخورد و از زیبایی های آن بکاهد.

اما برای کارت ویزیت های شیشه ای باید از رنگ های پر و تیره استفاده کرد. زیرا شفافیت کارت ویزیت های شیشه ای باعث ناخوانی رنگ های روشن بر روی آن می شود. در نهایت اگر می خواهد از زمینه یک دست مشکی برای انواع غیر ممنوع کارت ویزیت استفاده کنید، کد رنگی زمینه شما باید C=100  M=100  Y=100  K=100 باشد. در غیر این صورت احتمالا زمینه مشکی شما بور خواهد شد و کارت ویزیت شما تبدیل به یک کارت ویزیت خیره کننده نخواهد شد.

 

محدودیت رنگ نوشته ها در کارت ویزیت

علاوه بر آنکه انتخاب رنگ کلی طرح دارای محدودیت هایی است، نوشته های داخل کارت ویزیت نیز محدودیت هایی دارند. در ادامه مهمترین محدودیت هایی که حتما باید رعایت شوند را معرفی خواهیم کرد.

اگر می خواهید از فونت مشکی در کارت ویزیت خود استفاده کنید باید کد رنگی فونت شما C=0  M=0  Y=0  K=100 باشد. این بایدی است و شما حتما باید از این رنگ استفاده کنید. برای فونت های سفید روی زمینه مشکی نیز شما حتما باید یک استروک 2 پیکسلی مشکی و ترجیحا همرنگ زمینه را برای متنتان در نظر بگیرید. دقت کنید که استروکتان باید تک رنگ باشد. برای استفاده از فونت های مشکی روی زمینه های روشن نیز بسیار بهتر است که Blending Mode لایه متنتان را به Multiply تغییر دهید.

این نکته را به یاد داشته باشید که خوانایی و وضوح در کارت ویزیت بسیار مهم است. به همین دلیل خواندن فونت های بسیار ریز برای افراد در کارت ویزیت کمی مشکل است. به همین دلیل اندازه فونت های شما به هیچ وجه نباید کتر از 6 پوینت باشد.

محدودیت رنگ در طراحی کارت ویزیت | چاپ روشا

 

استفاده از نرم افزار مناسب

نرم افزارهای متعددی مانند فتوشاپ، ایلوستریتور و کورل دراو وجود دارد که می توان با استفاده از آنها اقدام به طراحی کارت ویزیت کرد. اما بهترین نرم افزار برای این کار همان فتوشاپ معروف است. سهولت استفاده از نرم افزار و کاربرد پذیری مناسب ابزار های مورد نیاز برای برای طراحی کارت ویزیت، باعث شده که فتوشاپ به معمولترین نرم افزار در این زمینه تبدیل شود.

نرم افزار ایلوستریتور نیز یک نرم افزار برای طراحان بسیار حرفه ای است. زیرا استفاده از آن کمی دشوارتر از سایر نرم افزار هاست اما ایزارهایی تخصصی و جزئی بسیاری را برای طراح فراهم می کند تا بتوانید طرح های خیره کننده ای را خلق کند. نرم افزار کورل نیز شباهت بسیاری به ایلوستریتور دارد اما متاسفانه محبوبیت کمتری نسبت به محصولات شرکت ادوبی را داراست.

 

خروجی و فایل نهایی

پس از آنکه طرح کارت ویزیت شما تایید شد و به اتمام رسید، اکنون نوبت ارسال فایل چاپی به چاپخانه است. ممکن است چاپخانه ها بسته به نوع کارت ویزیتی که می خواهید چاپ کنید، فایل متفاوتی را درخواست کنند. اما حدود 90 درصد چاپخانه ها از عکس کارت ویزیت با پسوند فایل JPG استفاده می کنند. این نکته بسیار مهم است که مود رنگی استفاده شده برای ساخت این پروژه در نرم افزار باید CMYK و bit-8 باشد. در غیر اینصورت با رنگ های متفاوت و زننده ای در محصول نهایی مواجه خواهید شد.

پس شما برای چاپ کارت ویزیت خود، باید فایل به چاپخانه باید دو فایل JPG با مود رنگی CMYK ارسال کنید. یکی از این فایل ها برای سمت رو و دیگری برای سمت پشت کارت ویزیت است. البته برای کارت ویزیت هایی که یووی موضعی دارند برای هر سمت باید یک فایل JPG دیگر بفرستید که در آن ناحیه برجسته شده را تعیین کنید.

برای تعیین ناحیه برجسته هر سمت باید یک فایل JPG دیگر نیز ارسال کنید. فایل یووی شما باید زمینه تمام سفید داشته باشد. پس از آن ناحیه ای را که می خواهید برجسته کنید را با رنگ C=0 M=0 Y=0 K=100 مشخص کرده و سایر المان ها را پاک خواهید کرد.

نکته ای دیگر برای طراحانی است که کارت ویزت را در نرم افزار کورل دراو طراحی می کنند. برای خروجی گرفتن مناسب از این نرم افزار ابتدا باید طرح را به صورت PDF ذخیره کنید. سپس فایل را داخل نرم افزار فتوشاپ بازکرده و سپس آن را با فرمت JPG ذخیره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید