7 استراتژی برندینگ

7 استراتژی برند

پیشنهاد می کنیم در ابتدا مطالعه کنید که برندینگ یا برندسازی چیست ؟

1- شناسایی اسم برند

یک کمپانی شناخته شده، معمولا از سنگینی اسم خود برای برندینگ آیتم های خود استفاده میکند. معمولا برند های بزرگ بر اساس لوگو، شعار تبلیغاتی یا رنگ ها خود شناخته میشود.

برای مثال میتوان برند هایی مثل اپل، مرسدس بنز ، کوکا کولا، استار باکس ، را مثال زد، که برندینگ کالا های آنها از سنگینی اسم برند است.

2- برندینگ شخصی ( جداگانه )

گاهی اوقات ممکن است یک کمپانی برندینگ یک لاین از تولید خود و یا یک آیتم مخصوص خودش را جداگانه انجام دهد. این استراتژی شامل ایجاد کردن برندی است که بدون احتاج به اسم کمپانی خود توانایی شناس بودن را دارد.

برای مثال کمپانی General Mills که برند های متعددی از قبیل : Cheerox,Chex innamon Toast Crunch, Kix, Total, Trix را دارد و همه ی این ها زیر شاخه ی تولیدات غلات صبحانه است، در صورتی که این کمپانی تقریبا تمام زنجیره غذایی را تولید می کند.

 

3- برندینگ نگرشی

برندینگ مبهم گاها میتواند از خود کالا یا آیتم پر ارزش تر باشد. این برند ها همه از استراتژی هایی استفاده می کنند که شخصیتی به زندگی می بخشد و تجربه سفارشی با محصولات و خدمات را ایجاد می کند.

Nike, NCAA, New York Yankees همه ی این برند ها از در لیست پر ارزش ترین کمپانی های ورزشی سال 2015 مجله ی Forbes قرار گرفتند، و همه ی آنها به نحوه ای با زندگی مصرف کننده ها و سبک زندگی ( Life Style ) آنها گره خورده اند. برند های دیگری مثل apple نیز بیان گر سبک زندگی مصرف کننده های خود است.

 

4- بی نام ( no brand – branding )

یک رویکرد مینیمالیست میتواند صدای زیادی داشته باشد. کالا های برند ها بی نام معمولا ساده و عمومی هستند.از موفق ترین برند های بی نام میتوان کمپانی ژاپنی MUji که ترجمه ی آن بی نام است اشاره کرد!

muji = No label

 

5- فرمت برند ( کشش برند )

فرمت برند وقتی به کار میاید که یکی از کالاهای پرچمدار شما (flagship Item) وارد بازاری جدید میشود. برای مثال شما یک کمپانی تولید کفش هستید که به تازگی ژاکت های ورزشی نیز تولید میکنید. نام تجاری شما با ترکیب پروداکت جدید شما،برندینگ آن کالای خاص را حمل میکند. گاهی اوقات به عنوان کشش برند شناخته می شود.

 

6- لیبل خصوصی

لیبل خصوصی به روشی میگویند که ریتیلر (retailer) ها شروع به برندینگ کالای خاصی -چه تولید شده توسط همان کمپانی، و چه با همکاری دیگران می کند. برای مثال کمپانی Food Lion با همکاری با تولید کننده ای میتواند کالایی با قیمت رقابتی و مقرون به صرفه تولید کنند که خب طبیعتا این امر برای مصرف کننده جذابیت زیای دارد.

 

7- Crowdsourcing

croudsourcing که در کلمه به معنای جمعیت کلاغ یا جمعیت معطل است، به این صورت عمل میکند که مصرف کننده با علاقه ی شخصی خود به برندیگ کالا کمک می کند. که این امر جدا از کمک کردن به برندینگ علاقه ی مصرف کننده نسبت به آن ایتم به خصوص را افزایش میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید