بهترین دستگاه های برش لیزری در سال 2020

بهترین دستگاه های برش لیزری

بهترین دستگاه ها برش لیزری مقرون به صرفه تر از آن چیزی هستند که شما تصور می کنید. دستگاه های برش یا حکاکی لیزری زمانی مختص به مشاغل بزرگ بود که توانایی خریداری آن را داشتند، اما اکنون قیمت آنها پایین آمده و خرید آن توسط دیگران هم امکان پذیر است. این به این معناست که شما می توانید چوب و چرم و پلاستیک و حتی فلز را با استفاده از دقت سطح لیزر های حکاکی به زیباترین نحو ممکن برش دهید.

اگر به زمینه حکاکی علاقه داشته باشید یا اینکه بخواهید طرح های زیبایی را روی جواهرات حک کنید یا حتی اگر یک کسب و کار کوچکی دارید که می خواهید یک آرم را برای آن حک کنید ، قبل از خرید دستگاه برش لیزر باید چیزهای زیادی را در نظر بگیرید. برای مثال بودجه تان را در نظر بگیرید. اگر برش لیزر را برای ایجاد محصولاتی برای فروش می خواهید منطقی است که بهترین لیزر را با کمترین هزینه می خواهید تهیه کنید. در نظر گرفتن هزینه تعویض قطعات نیز مهم می باشد. مورد دیگری که باید در نظر بگیرید سرعت دستگاه است – به ویژه اگر هدف شما تولید انبوه محصولی برای فروش در مدت زمانی کم می باشد. لذا در هنگام خرید از بین گزینه های موجود برای خرید لیزر بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اندازه ، وزن و مصرف برق از دیگر مواردی می باشند که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید، مطمئن شوید که فضای لازم را برای قرار دادن دستگاه لیزری خود دارید. همچنین باید اندازه صفحه برش را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی بزرگ است تا متناسب با هر آنچه که می خواهید برش دهید باشد. شرکت هایی مانند Trotec در این زمینه معروف هستند، زیرا در فرآیند تولیدشان از مواد مضر مانند سرب ، PVC و روی جلوگیری می کنند.

در این نوشتار برخی از بهترین دستگاه های های لیزری موجود در حَال حاضر را گردآوری کرده ایم. لطفا با ما همراه باشید.

 

Ten-High Upgraded Version CO2

01. Ten-High Upgraded Version CO2

بهترین دستگاه برش لیزری مقرون به صرفه

متریال ها : اکریلیک ، تخته سه لا ، تخته چگالی ، چرم ، چوب ، صفحه دو رنگ ، شیشه ، پارچه ، بامبو ، کاغذ | منطقه حکاکی : 600 × 400 میلی متر | قدرت : 50W ، 60W ، 80W ، 100W | سرعت : 3600 میلی متر در دقیقه

 

نقاط قوت :

مقرون به صرفه

سازگاری مواد

 

نقاط ضعف :

عدم برش دادن فلز

نسخه High-Ten Upgraded CO2 برش لیزری برای افرادی خوب است که بودجه کافی دارند. دارای یک پورت USB می باشد که می تواند با سرعت 3600 میلی متر در دقیقه بر روی صفحه برش 400 600 600 میلی متر خود را برش دهد. انجام پروژه روی این دستگاه آسان است. با استفاده از این دستگاه می توانید هر چیزی را برش دهید غیر از فلز و اکریلیک. مواردی مانند تخته سه لا ، تخته چگالی ، چرم ، چوب ، صفحه دو رنگ ، شیشه ، پارچه ، بامبو و بعضی از کاغذها … سیستم موقعیت یابی نور قرمز این لیزر باعث می شود که برش به راحتی در یک ردیف قرار گیرد در حالی که سیستم خنک کننده نیز آن را ایمن نگه می دارد.

 

130W Reci W4 Co2 laser tube engraver cutter

02. برش حکاکی لوله لیزری 130W Reci W4 Co2

بهترین برش لیزری لوکس

متریال ها : پلاستیک ، چوب ، بامبو ، کاغذ ، اکریلیک ، سنگ مرمر ، شیشه | منطقه حکاکی : 900 × 13000 میلی متر | قدرت : 117W | سرعت : 0 الی 60000 میلی متر در ثانیه

 

نقاط قوت :

منطقه کار بزرگ

سازگاری با AutoCD / CorelDRAW

 

نقاط ضعف :

گران قیمت

اگر مشکلی با پول خرج کردن زیاد ندارید این دستگاه Reci 130W Reci W4 Co2 Laser Tube Engraver Cutter Machine را تهیه کنید. این دستگاه دارای حکاکی 900 × 13000 میلی متر است. سریع و دقیق است و می تواند با طیف وسیعی از مواد غیر فلزی از جمله شیشه ، کاغذ ، بامبو و لاستیک با ان کار کنید. سازگاری آن نیز مناسب است ، زیرا از اتوکد ، CorelDRAW و همچنین طیف وسیعی از فرمت ها پشتیبانی می کند.

Meterk Laser Engraver 1500 mW

03. حکاکی لیزری Meterk 1500 میلی وات

بهترین برش لیزری با قیمتی مناسب

متریال ها : پلاستیک ، چوب ، بامبو ، کاغذ ، اکریلیک ، پوشش فلزی | منطقه حکاکی : 78 × 42 × 42 میلی متر | قدرت : 1500mW | سرعت :

 

نقاط قوت :

مقرون به صرفه

وایرلس ( بی سیم )

 

نقاط ضعف :

دارای منطقه کوچک برای برش

برش لیزری Mertex 1500mW یک دستگاه فوق العاده مقرون به صرفه می باشد که از آن در خانه یا محل کار می توانید به راحتی استفاده کنید. مخصوصا اگر علاقه مند به این جور کار های هنری هستید. ناحیه برش آن 78 × 42 × 42 میلی متر است که اگرچه بزرگ نمی باشد اما با مواد مختلفی از جمله چوب ضخیم سازگاری دارد و در صورت قطع برق دارای پشتیبانی بی سیم و همچنین باتری پشتیبان است. تعویض قطعات در این نوع طراحی لیزری ساده می باشد.

Triumph Fiber Laser Cutting Machine

04. دستگاه برش لیزری فیبر Triumph

بهترین برش لیزری برای فلزات

متریال ها : فلز | منطقه حکاکی: 200 × 200 میلی متر | قدرت : 500 وات ، 750 وات ، 1000 وات | سرعت : 9000 میلی متر

 

نقاط قوت :

عالی برای فلز

قابل حمل

 

نقاط ضعف :

گران قیمت

دستگاه برش لیزری الیاف TRIUMPH 50W برای برش فلز ساخته شده است و این قابلیت آن را برای حکاکی ایده آل می کند. درست است که ارزان نیست اما در نظر داشته باشید که شما با یک سیستم حرفه ای قادر به برش در یک محل کار تا 200 × 200 میلی متر و با سرعت 9000 میلی متر مواجه هستید. این دستگاه همچنین دارای رابط کاربری با صفحه لمسی و پشتیبانی از انواع فرمت ها CAD ، .JPG ، .PLT و موارد نسبتاً ساده دیگر نیز می باشد . شما می توانید به لطف یک گالوانومتر پرسرعت ، آلومینیوم ، فولاد ضد زنگ ، مس ، طلا و نقره را بدون نیاز سایه زدن برش دهید.

 

Vevor 40W laser engraver CO2 laser cutter

05. برش لیزری حکاکی لیزری Vevor 40W

بهترین برش لیزری ارزان قیمت برای غیر فلزات

متریال ها : لاستیک ، اکریلیک ، بامبو ، چوب ، کاغذ | منطقه حکاکی : 200 × 300 میلی متر | قدرت : 40 وات | سرعت : 1-10 میلی متر بر ثانیه

 

نقاط قوت :

مقرون به صرفه

عالی برای مواد غیر فلزی

 

نقاط ضعف :

دستورالعمل تنظیم ضعیف

دستگاه برش لیزری حکاکی لیزری ، ووور 40 وات ، ارزان تر از سایر برش های لیزری موجود در این لیست است و هزینه مناسبی هم دارد . یک منطقه حکاکی مناسب 200 × 300 میلی متر ، قدرت 40 وات و دقت عالی وجود دارد تنها نکته ای که وجود دارد این است که دستورالعمل های تنظیم آن کمی دشوار است.

 

 

منبع مطلب : The best laser cutters in 2020 نوشته شده توسط Luke Edwards ترجمه شده توسط روشا

4 Responses

  1. با سلام
    متشکر از مطالب خوب شما.
    اگر قیمت حدودی و یا درصدی هر کدام هم نوشته می شد برای مقایسه خیلی خوب بود.
    سوال: من برای برش جعبه های پلاستیکی و حک بر روی آنها میخوام! کدام با کیفیت تر برش و حک می کند. بر روی کاغذ چطور؟
    بزرگترین جعبه ما 30*30 سانت است. اما با ارتفاع 5سانت و یا 30 سانت.

    1. سلام قربان

      چون ما این مطلب رو ترجمه کردیم، ممکنه بسیاری از این دستگاه ها اصلا داخل ایران وجود نداشته باشن.
      بهترین حالت برای اینکه به دستگاه مورد نظرتون برسید این هست که با فروشندگان این دستگاه ها داخل ایران تماس بگیرید و ازشون نمونه دریافت کنید برای برش

دیدگاهتان را بنویسید